Eerste week van School week 36 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Pascale Salters - WaarBenJij.nu Eerste week van School week 36 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Pascale Salters - WaarBenJij.nu

Eerste week van School week 36

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Pascale

01 September 2015 | Noorwegen, Oslo

Eerste week van school.


Dinsdag 1 september. Wie is er niet aanwezig om 9:00 am in de klas.
Jatoch......... Pascale heeft zich verslapen.....
Ik heb zo raar gedroomd over de Hulk die als hij iemand had gebeten ook een Hulk werd. En alle Hulken waren aan het schreeuwen tegen mij. Misschien wilde ik mezelf onbewust wakker maken ofzo.

Nouja ik werd in iedergeval heel lief onthaald door onze coördinator Elisabeth Gøning. Een blonde grote vrouw waar ik gelijk een dikke knuffel van kreeg.
Het bleek zo te zijn dat iedereen een grote kennismakingsronde had gedaan. Er zijn nog 7 Noren bij ons in de klas gekomen die ik nog niet eerder had gezien. Dus waar ik nu opnieuw ook weer kennis mee moest maken. Maar dat komt allemaal ook wel weer.

We hebben de eerste twee dagen daarop wat meer luister informatie gehad en ik merkte de eerste dag dat ik één uur lang stil moest zitten dat ik dat toch wel heel lastig vond en dat ik graag sociaal bezig wilde zijn en wilde praten.

Woensdag heb ik een date gehad met Eliot, omg omg omg omg.
We hebben echt niet echt iets heel boeiends gedaan, maar hij heeft weer heerlijk voor me gekookt. Liefde gaat toch door de maag. Hehehe

Om nog meer contact te maken in de klas hebben we samen een mandala moeten maken. Samen met Caroline, Camille en Nini hebben we een vriendschapscirkel gemaakt. Met daarin verwerkte herinneringen van vroeger.

Vrijdag hebben we Dansles gehad. Dit is voor mij iedere keer een openbaring hoe je het lichaam kan gebruiken om contact te maken met andere mensen en wat dat kan doen met mij.
Tijdens deze cursus heb ik wel heel veel handvatten gekregen wat betreft het aanreiken van bepaalde opdrachten aan kinderen en wat het effect is op het moment dat kinderen eerst zelf in contact staan met bijvoorbeeld dans en dan een voorstelling bekijken, in plaats van alleen de voorstelling bekijken en zelf niet in contact staan met wat er op het podium gebeurd. Heel interessant.

Maar nog veel interessanter is dat we gelijk vanuit school met bijna alle internationals op weg gingen naar de CABIN TRIP, met Karl, onze geliefde vriend, die ons voorheen dronken heeft gevoerd, dus hadden we voor hem een taart gebakken om die mee te nemen op de cabin trip.

We zijn 10 minuten met de metro gegaan en 20 minuten met de bus. Om de cabin te bereiken moesten we nog een uur lopen. Er was een groep eerder vertrokken, om 1 uur (wij vertrokken om 4 uur) en we hebben deze groep ingehaald omdat ze niet wisten hoe ze moesten lopen zijn ze gewoon het bos in gegaan. Wie de hel bedenkt dat, en dat ook nog eens opsplitsen, mehehe, net zo als in een horror film, moet je niet doen, gewoon niet doen.

50 man in een cabin GEWELDIG.

LEVEN.

Dus hebben we daarna keihard gefeest in de cabin. Karl had een grote quiz verzonnen waarbij we eerst vragen over Noorwegen moesten beantwoorden. Weetje wel van die dingen die alle noren weten.
Daarna foto's van de vraag wie deze bekende persoon was.
De geweldigste opdracht was dat we een dans moesten bedenken op een aangewezen nummer. We hebben onze slaapzakken gebruikt om bomen voor te stellen en vervolgens dansend uit de boom te komen. Ja het klinkt waarschijnlijk verschrikkelijk, je had er bij moeten zijn. (oe dat is ook de eerste keer dat ik dat zeg.) Daarna een muziek quiz die we niet hebben kunnen eindigen, omdat iedereen in de weg stond te dansen. Hheheheh.

Heb ook weer hele leuke Duitse mensen leren kennen. Daar ga ik nu naar toe om een iemand z'n verjaardag te vieren die ik niet ken....
Dus laterzz.

Echt elke dag is een feestje en ik weet echt niet wanneer ik rust moet nemen, want dat is er niet.

  • 17 September 2015 - 20:22

    Nina:

    LEVEN. Ja toch

  • 19 September 2015 - 16:44

    Momo:

    Feesten!! Ik ga geen granny-achtige verhalen ophangen, hoor. Je weet toch wat je doet? Leuk verhaal, leuk geschreven. Be yourself, van de anderen zijn er al genoeg. TAKE CARE! xxx
Pascale

Hallo, mensen die mijn blog lezen weten wel wie ik ben, maar nog even voor de duidelijke informatie. Ik ben nu op buitenlandse studie in OSLO, waar ik aan de University college of applied sciences Oslo and Akershus studeer. Hier doe ik een minor: Child welfare and creative methodes in social work.

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 2288

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 31 December 2015

Studeren in OSLO

Landen bezocht: