Arrival - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Pascale Salters - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Pascale Salters - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Pascale

09 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Weg gebracht met liefde door opa en oma. Zo veel te vroeg dat we zij zelfs nog niet eens hadden ontbeten....

Op het vliegveld zouden ze me droppen en zou ik worden opgevangen door mijn lieve vriendinnetjes die me vaarwel zouden wensen.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar één moment het echt moeilijk heb gehad en dat was in Frankrijk. Het moment dat ik het mooiste cadeau ooit heb gekregen. Een boekje vol met alles wat me toe wordt gewenst.

Pas toen we met de auto voor het vliegveld stonden kreeg ik het ineens benauwd. Me keel werd dicht geknepen en wilde eigenlijk heel erg hard wegrennen, maar ik wist ook wel dat ik niet weg wilde rennen.

Gedropt door opa en oma en uitgezwaaid door mijn vriendinnetjes zat ik toen alleen in het vliegtuig.

Ja en dan...

Ik heb nog nooit zo veel verschillende wisselende gevoelens gehad als toen. Eindelijk het gevoel echt even los te zijn en de wereld te kunnen trotseren zonder dat ook maar iemand weet wat je echt aan het doen bent, maar aan de andere kant het vliegtuig te willen stoppen en vragen of je alsjeblieft mag uitstappen om weer terug te gaan naar je veilige plekje.
Wie in hemelsnaam gaat voor de lol in z'n eentje voor een periode naar het buitenland, zou ik dus echt nooit doen. En toen was het besef dat ik dat ook aan het doen was..

Het willen voeren van een gesprek en dat je al je gedachtes maar opschrijft, omdat je ze nergens kwijt kan, ook rare gewaarwording.

Ga nooit voorin zitten als je vlieg angst heb...


Noorwegen, prachtig vanuit de lucht. Zo veel natuur en zo veel mooie bergen.

Oslo. Geld wisselen en de trein naar het centrum.

Ik zal je de details bewaren, maar ik heb nog nooit z'n rare dag gehad.
Geen sleutel en dan ineens wordt je in een wissel kamer in Kringsjå.

Veel te veel betaald en geen sleutel gekregen voor Nydalen.

OMG mijn eerste contact met een mens (naast de taxi chauffeur, mevrouw achter de balie, de rare chinees die ook zijn sleutels zocht en de studenten die me de weg hebben gewezen). [[[b]]]Eliot[[[/b]]] uit Australië die ook hier is voor een buitenlandse studie en Mile een noorse jongen (eigenlijk Øystein maar hij vind [[[b]]]Mile[[[/b]]] cooler en makkelijker te onthouden voor buitenlandse studenten). En nog drie huisgenoten die door Eliot en Mile zijn omgedoopt tot stom dus niet echt onhoudwaardig waren.

Kaartspelletje gedaan tot diep in de nacht en veel gedronken.


Een mooiere start kan je niet hebben.

  • 18 Augustus 2015 - 17:22

    Katien:

    Jouw vertrek vanuit frankrijk en aankomst in Oslo is een interessante geweest... maar Dan weet je dat je leeft!

    Ik kijk uit naar de rest van je verslagen en wij bezoeken je gelukkig in December!

    Xxx
Pascale

Hallo, mensen die mijn blog lezen weten wel wie ik ben, maar nog even voor de duidelijke informatie. Ik ben nu op buitenlandse studie in OSLO, waar ik aan de University college of applied sciences Oslo and Akershus studeer. Hier doe ik een minor: Child welfare and creative methodes in social work.

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 2290

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 31 December 2015

Studeren in OSLO

Landen bezocht: